Alla vill med på ekotåget...

Tror jag måste sluta tänka i metaforer och konstiga slogans, hoppade en ostopplig groda ur min mun efter en totalt absolut så häääär lyckad presentation... Alla vill vara med på ekotåget... ptjaja.. inte så farligt, har hoppat värre grodor ur min mun men, gud, varför måste jag?? haha! jaja.. vi tar det från början...

Dagen började faktiskt vid 06.30!! SÅ tidigt har jag inte vaknat... sen... ja.. sen jag flyttade hit! Föreläsningar och annat roligt brukar inte börja förrens klockan 10 annars så att gå ner och duscha innan solen har gått upp ordentligt va absolut en ny upplevelse. Men det funkade.. när jag väl kom ur sängen vill säga. Jaja... slängde på mig lite kläder, bestämde igår att vi skulle ha enhetliga kläder när vi presenterade. Propert svart skulle vara devisen. Men.. när jag kollade i min garderob i morses så slog det mig att jag har mycke svarta linnen och mörka byxor men ingenting att ha över, typ en tröja. Och jag kan ju faktiskt inte gå upp som en seriös (attans fiktiv) yrkeskvinna i mina bästa år och vara halvnaken? eller.. inte halvnaken.. men i linne. ÄÄÄH! ni fattar! Tog på mig en senapsgul myssnygg (låter jag som blondinbellaa när jag säger så:S) skjorta. Slänge på mig snyggig kappan och stövlarna dagen i ära och gled (bokstaviligen, det var snorhalt) iväg till skolan, inte så nervös som man skulle kunna tro. Redovisningarna började prick kl 8.15 (akademiska kvarten, mycket onödig men guuud så viktig av nån anledning) och pågick hela dan tills nu vid tre då jag kunde hoppa in genom min dörr igen. Dagen var attans givande måste jag säga, alla (nästan) hade lagom långa och mycket intressanta presentationer. Lärarna var överlyckliga över presentationerna och spådde en lysande framtid när det gäller vårens stoooora höjdpunkt Communicare som alla! eller iallafall jag ser fram emot så mycke så jag snart lär krakilerar! VILL HA något praktiskt att göra snart innan kliet i fingrarna tar över hela kroppen och får mig att klättra på väggarna, huvudet vridet 160 grader och hela kittet.. GAAH! ush.. näe.. lite jobbigt är det faktiskt.

Men hur gick vår redovisning då? Jo, helt underbart smärtfritt faktiskt, Petra svimmade inte en enda gång, Michele och Fia kunde sina delar som rinnande vatten och jag drog väl mitt strå till stacken jag oxå. Särskillt i slutet som sagt med "ekotåg" och annat, hehe... näe.. ush.. sluta... men vi fick en massa kluriga frågor på slutet, 20 minuter redovisning blev 30 då vi fick stå och grillas i miiinst 10 minuter av folket som ska tjäna som våra kurskamrater. De ville plötsligt veta massa konstiga saker som vi inte har tagit upp i vårt arbete, inte överhuvudtaget. Men, vi snirklade oss ur det, kreativa och snabbtänkande som vi är. Nu är det bara den där aaattans jäkla enskilda tentan som man ska överleva innan denna kurs är slut.. ocb nästa börjar.. med samma hets.. hääärliga tider häärliga tider.. typ... det roliga är ju att vi inte ens får vara ifred över jul. Men men.. bara att gilla läget helt enkelt.

Näj.. nu ska jag gå och köpa proviant så jag kan stänga in mig nu övriga två dar innan tentan och bara PLUGGAPLUGGAPLUGGAPLUGGAPLUGGAPLUGGAPLUGGAPLUGGAPLUGGAPLUGGAAAA! Mitt älskade M kommer antagligen komma hit och mötas av ett bombnedslag, tenta plugg använder jag som giltlig grund att varken diska städa eller göra någe annat husligt så det lär ligga både det ena och det andra på golvet. Och.. jag själv.. ja.. vi får väl se villket stadie jag är i, antagligen en dregglande lallande idiot.. men vi får se.. tänkte baka tenta muffins jag men ptja.. time will tell..

God natt världen.. nu går jag in i tenta bubblan.. See you on the other side people.. iif i ever come back that is...

Kommentarer
Postat av: cellofia

Jag är sååååå stolt över idag ^^

2008-11-04 @ 18:34:17
URL: http://cellofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0