Me myself and... kakorna...

Det borde stå varningstexter på broschyrerna till universitetet. "Varning! Personer med aningens dålig karraktär när det gäller mat löper större risk för viktökning och igenkletade artärer under studietiden"  är exakt den text som behövs. Sitter nämligen här och läser i godan ro... undermedvetet maler tankarna i huvudet "gå till frysen... gott i frysen... mamma har bakat.. gott gott gott! bullar och kakor.. GOTT ÄÄÄT!" soo.. I eat.. oxå äter jag lite till... intalar mig att jag gör det för att hålla mig vaken mellan raderna och de oändliga kapitlen, men så är det ju egentligen inte. Jag har läst sida ut och sida in under otaliga tillfällen utan att behöva vräka i mig varken kakor eller bullar. Men när de ändå ligger där i frysen, när mamma ändå har varit här och markerat sin fortsatta moderlighet i mitt liv genom att fylla min frys till bristningsgränsen med bröd, grynkorv, kakor och bullar, är det inte då min skyldighet att äta upp det? Jo, så är faktiskt fallet. Men då kanske det är så att det är mamma som ska ha en varningstext, fast näääe... Mamma är snäll hon:)

Ja, anledningen till att jag går upp ett kilo om dan om jag inte passar mig fram över är ju då för dom som inte hänger med att hela familjen Magnusson invaderade polarlandet i torsdags. Va trevligt, det är så länge mellan gångerna man får höra så välbekanta röster så nära:) De kom inte minst upp med mat som sagt men oxå tidiga juklappar en efterlängad skrivare och en behövlig damsugare (stort tack till farmor för damsugaren!) fick spendera lite kvalitetstid med min broder under torsdags kvällen då vi tittade på top gear och käkade pepparkakor och mjölk myycket trevligt och efterlängat lite tror jag, va längesen vi umgicks jag och Putte liten. Helgen förflöt sen ganska smärtfritt, var trevligt att umgås med mamma och pappa och min andre lille lille bror oxå självfallet, på fredakvällen blev det lite mycket dock så jag skickade ut dem på en "glass runda" med försäkrningen om att jag skulle fixa fruktsalad när de kom tillbaka. Låter hemskt kanske, men vad ska man göra? Jag är inte riktigt van att ha en hel flock att umgås med under massa timmar på dygnet..  När dom kom tillbaka var jag mycket mer harmonisk och tillmötesgående och fixade en sju attsingens fruktsalad bestående av:

Kiwi
Röda äpplen
Gröna äpplen
apelsin
Clementin
Lime (stycka limen ordentligt! blir lite väl beskt annars, villket. putte fick erfara..)
Banan
Kokos

Serveras med Gammeldags glass
MM.. låter det inte himmelskt så säg;)

Sent på fredaskvällen kom oxå Magnus inblåsande och hela familjen var där med samlad, har inte träffat min pussgurka sen.. ptja.. vet inte när så det var efterlängtade dagar det här. Lördagen spenderades på ikea, och ätandes på sundsvalls sämsta kina resturang skulle jag tro, ÄT INTE PÅ.. hum.. ja.. den som ligger bredvid kebab stället nere vid navet nu vet.. eehm.. jaja.. sen monterades saker och ting innan jag och brodern plus pojkvännen sprang iväg och tittade på bio. Putte hamnade självfallet vid sundsvalls absolut skummaste personlighet (och mest neurotiska skratt) men filmen var attsingens bra så det gjorde inte så mycke.

Söndan var mysig, jag och M var ensama då blåvalen hade vänt kosan mot söder redan tidigt på morgonen. Åkte runt i ett kallt snötäckt sundsvall och letade efter hanskar och skjortor till den nyblivna HK lill pampen.. Varde lite jobbigt att säga hej då.. men så var han borta igen.. alla var borta osså var det bara... tomt... jag och min frys med kakor kvar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0