och vi fikade i dagarna 3....

Har varit 3 dagar i höstmyset och fikats tecken. Vädret här uppe har väl minst sagt bjudit på sitt minst snälla sida medans min favvo kusin har varit här i norrlandet. När hon anlände sent i tisdags kväll va det iskallt, när vi gick ut till stan på ondsags eftermiddagen va det fortfarande kyligt, gick in i IN gallerian för att värma oss och där träffade vi Ida och Petra som spatserade runt och kollade, bjöd in dom på gemensam fika med Michele och Fia villket de självfallet var mer än villiga att vara med på. Lämnade flickorna vind för våg på hm och fortsatte runt på den otroligt ologiska gallerinan en stund, jag köpte lakan, vilket jag ångrade bittert resten av dagen då lakan visade sig vara ganska tuungt!. Sabina köpte en kokbok till sin pojkvän kyckling älskaren och jag inhandlade grejer som ska göra min mun till en bättre plats för fina vita tänder och en sämre plats för ilningar och annat. Sen var det dags att möta upp Michele och Fia för en fika, eller, det var tanken, först sprang vi runt en stund som yra höns och fösökte hitta en skomakare, en skomakare "som vi visste vi sett.... nånstans"... men.. vi gick på känsla och drog med sabina på lite bakgator i vår nya hemstad innan vi hittade den lilla skomakaren och lämnade in Fias älsklingar för omklackning. Sen va det bara att försöka få rätsida på var Petra och Ida hade gömt sig o hugga in i lite fika. Satt där en bra stund och pratade, sabina fick höra en del av både det ena och det andra när det gäller tenta ångest och ptja.. annat kul, innan jag kände att jag var tvungen att ha i mig föda. Splittade då gruppen för en stund och gick med kussen till Donken för en feast och fruktpåse.. SEN! var det sena kvällen och temperaturen hade droppat till - maaaassor! Men, vi slöt upp med resten av gruppen igen och begav oss på den långa färden till Nacksta för att inhandla förnödenheter. När vi efter många om och men hade kommit där ifrån (sabina hade en märklig förmåga att förstöra kassar denna dag) var det dags för Roomservice, Grays och sen.. One tree hill, och Top gear (hon hade inte sett detta underbara motorprogram innan så jag kände att det var min medborgeliga plikt att frälsa henne!!) mycket mysigt....

Torsdagen var.. snöig.. vi gick upp på norra berget och tittade ut över sundsvall en stund... lyckades komma ned helskinnade medans vi pratade om jular och annat traditionellt viktigt. Satte oss på Charm igen och tog oss en fika.. började prata.... och kom inte där ifrån förrens ca 4 timmar senare. Det var skönt att prata med nån som känner mig så utan och innan, behöver inte dölja någe.. bara prata.. . va väldigt länge sen nu och kan säga att det var nog de bästa 4 sammanhängande timmarna i mitt liv på mycket länge.. Även om ämnena kanske var av ytterst alvarlig och lite bitter art (även om vi konstaterade eller.. försökte övertyga oss om att vi inte var just bittra haha!) Berörde både dåtid, samtid och framtid... när orden tog slut.. provade vi kläder en stund innan vi styrde kosan hemmåt för ett riktigt skrovmål tortillas innan kusinen var tvungen att resa hem igen och jag var helt plötsligt själv..... lite lessamt faktiskt... men hon är så välkommen tillbaka såå:P

Idag har varit en slö dag, visst, föreläsning... men sen träffades vi alla tjejerna för Pizza, gick vidare för att fika på barista och hittade där det ultimata stället för oss att leva på... ett upphöjt kuddparadis baara för oss! mmmm.. ojojoj.. Barista och fairtrade kommer att få så myyycket pengar av oss framöver så det är inte klokt och börjar vi inte gymma allihop snart så lär vi rulla fram innan året är sluuut... mmm... men.. även detta var en attans mysig kväll.. även om det va pissväder ute.. bläää...

mm. ja.. det här va en sammanfattning av de senaste dagarna, kanske lite mindre inspererat än andra dagar, men, jag säger bara, you had to be here to understand, ni som har varit med mig under de här dagarna, ni vet iaf vad jag pratar om och det är huvudsaken:)

nu ska jag sova! puss kraaam!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0