TIdsfördriv... ush...

Jaha.. sitter här, har diskat och städat upp lite.. tillochmed ruskat mattorna. Nu finns det faktiskt nästan ingenting alls som skulle kunna hindra mig från att plöja igenom sissådär 100 sidor om organisationskultur plus 2 kapitel i boken från helvetet, "Integrerad organisationslära" . Skärvad och han den andre som författat den f-ing boken lär vara direkt importerade från helvetets mest byråkratiska del... heeelt otroligt hur dryg den äääääär!! gaaaaah! Äh.. är väl bara att bita i det sura antar jag. EEEfter jag har skrivit det här livsviktiga blogginlägget självfallet.. och.. suttit här och småfnittrat i min ensamhet till "fresh prins".

Vad händer dåå? Ptjo... vi jobbar på med Elsas kaffe, försöker fantisera fram en trovärdig organisationskultur som vi tror skulle genomsyrat vårt företag. Det är inte jätte ansträngade, behöver faktiskt inte ens källhänvisa (jiiiippiiii!). Bara att använda fantasin och anpassa den efter det vi hört på föreläsningarna. Har faktiskt varit klara med hela tanke arbetet redan INNAN klockan slagit 15(jiiipppiiii! igen...) och det har varit dax att masa sig hemåt för att läsa. Måste erkänna dock att... det har inte blivit så mycket läsande. Har försökt men koncentrationen är inte riktigt där för tillfället. OCH! det var faktiskt basket igår, mycket viktigt! är ju tvungen att visa sitt stöd för våra egna basket drakar. Även om de har den... absolut sämsta hiphop-låten som.. ja.. va var det? hyllningslåt?? gudars skymmning.. fick ju nästan skämmas. Urklurk för den.. men men.. var i gott, men trött sällskap. Naomi såg lite halv sleten ut och Michele var trött, stackaren har varit trött i nån vecka eller två nu så jag funderar på att introducera vitamintabletterna i hennes liv. Eller också kanske man ska komma på hembesök vid sovdax och återinföra the good oold godnatt saga. Kan ju inte ha en trött Michele jämt. Once a storasyster, always a storasyster helt enkelt, måste ju ta hand om dom man tycker om:) Påtal om deeet.. man är borta eeeeen helg, och va gör flicktygen? Joo.. dom har gräddkrig och vaknar upp på golvet, fulla med blåmärken, i en annan lägenhet än sin egen. *suck* jag säger då dää.. man kan inte lämna dom en sekund. Haha! näe.. är väl trevligt när folk har kul:P
Nääe.. nu kan jag icke skjuta upp på det längre.. måste börja läsa nu..
Hörs.. puss och kraaam...

Kommentarer
Postat av: celloFia

men de va kul ;)

2008-10-23 @ 20:03:23
URL: http://cellofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0