Flumfilliflumflum

Mhm.. då var det fredag igen... Vad här hänt idag då? ptjo.. vi har pluggat, flumflumflum är det här med organisationskultur och klimat, men vad gör man? en uppgift är en uppgift och vi är helt enkelt tvungna att ta oss igenom den. Panik utbröt dock halvvägs genom när lilla Fialisa gjorde oss uppmärksamma på att det faktiskt var den 24e idag och att vi antagligen skulle kunna hämta våra tentor från förra kursen idag. Kände hur hjärtat hoppade över två slag och magen snöra ihop sig till en liten liten boll med mycket aggresiva fjärilar i...Sneglade på Petra och anade samma reaktion hos den stackaren. Sen va det kokta fläsket rågat... va aaattans svårt att koncentrera sig under resten utav tiden vi satt i vårt illa belysta råtthål till valda pluggparadis. Men, vi fick nästan klart uppgiften och hoppade.. något ryckiga och nervösa iväg mot J-huset och upp vår dom, Trodde vi... men när vi väl kom till Kerstin i receptionen så visade det sig att tentorna inte hade letat sig ned till hennes skrivbord än. Lättade fast ändå besvikna knallade vi iväg ned mot staden för att äta en riktigt kommersiell hamburgare. Satt där och filosoferade en stund, gick iväg för att ta ut lite pengar till Fia och mötte upp Naomi för att vandra iväg till "habibi butiken" för att köpa lite bröd. Eller, jag kom aldrig in i butiken... Kände mig lite villrådig utanför butiken om jag skulle gå hem eller inte. Som tur var kom Petra till min hjälp och bestämde att vi skulle knalla hem. Sagt och gjort, och nu sitter jag här på min spider-man prydda säng och undrar vad jag ska göra av mitt liv. Eller.. jag vet vad jag borde göra, boken ligger på golvet... den ropar på mig men jag vet i attsingen om jag orkar lyssna. Den har ändå inget konkret och säga mig till mig.. attans filliflum. Måste ta tag i det dock, Magnus kanske kommer hit upp nästa fredag iochmed att han faktiskt är ledig. En fördel om jag har läst så att jag kan umgås med gott samvete då känner jag.

Hum.. får redigera lite i mitt julbloggande från igår, kommer INTE att kunna åka till sthlm, älsklingen min kom på att han antagligen bor hos sin bror mitt ute i ingenstans (märsta). jag ror inte han är så sugen på två inneboende så ... Hela julen får väl bli hemma istället, utan mysigt julshoppande i kungliga huvudstaden,  umgänge VARJE DAG med min man eller Raw-comedyclub gående med Michele. Har inte någon rätt i världen och vara besviken egentligen.. kunde tänkt lite längre än näsan räckte innan jag började planera saker. Men jaja... det är som det är... får lägga på lite pengar på biljetten och åka till fkp. Vet inte om det blir så attans lätt och plugga där bara, kanske stannar kvar ett par dagar i Svall istället och får saker gjorda. Hum.. tål att tänkas på...

Näe.. nu ska jag käka en fryst kaka!
Puss kram...

Kommentarer
Postat av: Patrik

Mamma erbjuder att du kan få plugga hos mormor innan jul. xD

2008-10-24 @ 22:03:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0