And it shall be called eCoffee...

Ny dag ny kurs., Organisation och kommunikation.. smaka på orden... visst är de smaken av torrt trä man känner? Träsmak i rumpan fem veckor i sträck och ögon som blöder av allt läsande var iallafall det jag var inställd pånär jag knallade iväg till skolan klockan aningens-för-sent-föratt-inte-behöva-stressa. Men... efter en timmes introduktion till kursen av en oförskämt glad jobbåtervändare (mammaledighet) började mitt dunkla sinne faktiskt att ljusa upp lite. Visst det kommer bli en massa läsande och endel läsande till men... vi ska också utveckla och driva ett fiktivt företag under de veckorna kursen fortgår med allt vad det inebär av kommunikatonsproblem och annat roligt. Kursen lät helt plötsligt rolig och jag frågade Petra och Michele som satt på varsin sida om mig, högtidligt om de var villiga att driva ett företag tillsammans med mig, tackade av någon anledning... Jesus .. (ganska högt också?!!?:S) för det jakande svaret från de två vännerna och inkluderade även Fia i vår lilla men onekligen kreativa, starka, väldingt mycket  INTE testosteronstinna grupp. Vi fick förslagen på företag vi skulle kunna driva och bestämde oss efter många om och men för att vi skulle testa på livsmedelsbranchen, vi skulle sälja KAFFE! eller... eller.. vi ska låssas.. vi ska.. bygga varemärke och sånt som ska ingå i mitt framtida fancypancy jobb ni vet...

Omvärldsbevakning följde och vi bestämde oss för att företaget skulle vara ungdomligt, snällt mot naturen och självklart också mot bönderna som odlar bönorna. Kreativiteten och moralen flödade formligen överallt omkring mig och jag kände mig attans pepp eller hypead som Michele skulle säga (för er som INTE kommer från Botkyrka betyder det typ.. laddad). kommer bli bra det här. Attans bra.. tillochmed namnet är bra.. eCoffee... duktigt Fia lisa:P

Förööövrigt är allt bra.. eller.. min stortå är aningens cp, eller förlåt, den lider av någotsorts ganska irriterande handikapp.. eller den gör så att det ser ut som JAG gör det iallafall. Har lyckats vricka den i sömnen eller någe och istället föratt vika på tån när jag går nu vrider jag på min fotled... har en känsla av att det ser lika konstigt ut som det känns... men förutom den lilla detajen av onödigt vetande så är allt fint... Magnus är i Stora Staden idag och skriver på kontrakt och grejer inför sitt nya jobb, jobbet på lidl sveriges HK, jobbet han var tvungen att köpa löjligt dyra kläder för, förlåååt älsking men jeeeeeeeeez louise... lägg ägg etcetc.. eller ja... ska man leka med de stora pojkarna i livets sandlåda så är man väl tvungen att ha rätt färg och märke på spaden också.. vad vet jag... Äh! oj.. det där lät kanske lite elakt va inte menat så, det ska bli jätteskönt att få honom på nästan-spontan-besöks avstånd:) är lite sådär härligt student snål just nu bara, har köpt böcker för 930 kr:S

Näe.. nu har jag tråkat ut.. någon? mamma kanske? tillräckligt länge... ska gå och göra.. något...
Lev väl...

Kommentarer
Postat av: celloFia

Yay, kul som fasiken ^^ Damn vad du är ambitiös på å skriva då :P mina små pluttinlägg är ju ingenting i jämförelse haha

2008-10-07 @ 16:14:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0