Skägget låångt ned i brevlådan...

Jupp... länge sedan nu...
Men det händer inte så mycket...
Lr...
Nu ljög jag, det händer ganska mycket med communicare och så.
Mycket ringande, fick höra att sponsorgrupperna ihop har ringt runt 500 samtal... och kammat 7000 färska svenska kronor! WOHO! detta är ganska exakt en tiondel av vad budgeten säger att vi måste fått in vid det här laget... känn ingen press vänner... *butter muttrar*
Pengarna finns helt enkelt inte, framtiden är för oviss och företagen vill inte riktigt satsa...
Kvar i luren efter 13 återkopplingar och 3 kansken som tillslut blir ett nej sitter en engång så perky sponsormupp . Känner efter varje klick i telefonen hur vi ofrivilligt får skägget nedtryckt i brevlådan...
Inte så mycket bättre är det för oss som ska ragga deltagare.. är heeelt enkelt lite fel ekonomisk årstid.

MEN! vi marcherar på och försöker in i det sista, INGEN har gett upp än!

Annars har det varit påsk och jag har varit hemma hos bägge mina hem.
Fick en otrolig nostalgi kick när jag klev på vättertåget i skövde, inte för att vättertåget är någon speciellt trevlig plats att vara på men, tågen har ändå spelat en ganska stor roll i mitt liv de senaste åren... samma konduktör.. samma fjorttis rakt över gången... samma plats i mitten av tåget... samma samma samma... men hemma, hemma är bra!

På tåget ned blev jag kär i sverige, som alltid den här delen av året. Var soligt och varmt under hela resan och någon timme efter sthlm var himlen helt rosa.. tåget flöt fram som en flod genom skogar, fält och åkrar... mmm... sverige är fint...

Väl hemma var allt som vanligt, Pappa och Putte trätte om allt och ingenting (jag svääär att jag hör dem ända hit ibland!) Mamma bakade och köpte för mycket potatisgratäng och Joakim flummade omkring och var allmänt Joakimig, allt som det ska vara! Är alltid lika trevligt att komma hem:)
Var med lillebror i sandhem två gånger och hälsade på mormor, Fick besök av både faster, polisfarbror Hans, kusin,  världens sötaste/ vildaste kusinbarn och farmor var och hälsade på på onsdagskvällen.
Torsdagen förgyllde jag, magnus, putte, Sabina och Christian med otroooolig skönsång och idogt mussiserande framför tvn och GH, innan berit, inger och mats kom och åt lite påskmat...
Ptja.. var mest lungt och trevligt skönt... var hos tandläkaren fleera gånger woho!

Putte överaskade mig gång på gång under visiten föresten, först har ungen tydligen fått körkort får jag veta! sen.. ska han släpa med mig på paintball...  jag var väl inte jätte glad över nyheten men, 17 blåmärken och en hel hög med ångest senare, påväg mot kungliga huvudstaden var jag glad. Det var kul och det var trevligt att skjuta lite på kusinerna och självfallet lillebror!

Sthlm var underbart det oxå, hur mycket sol som hellst, promenader, glass i staden och bara... existens.. samexistens med Han man tycker allra mest om...

jaa... nu.. borde jag kanske sova.. eller borde gjort det för längesen, känner att inlägget är ganska ostrukturerat men.. en liten avrapportering är det iaf:)

god natt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0