Babbelbubbel

Då blir jag tvingad att skriva det igen, jag har varit en skam för bloggvärlden once again. Men här är mitt försvarstal: Min kreativitet är högst tidigt på morgonen eller sent på kvällen, har suttit i skolan från kl 1700 till runt 2300 varje kväll (även igår LÖRDAG!!) denhär veckan och försökt få ihop min sorgliga ursäkt till exeminationsuppgift (som nu är klar..typ). Eller.. sorglig ursäkt är väl att ta i, så illa är den inte, men det är inte det mest inspererade arbete lärarna kommer att få sei sina dagar kanske. Har klart för mig ungefär hur jag ska presentera den dock och det talet mina vänner kommer vara... ptja.. mer inspererande än min trycksak och jag hoppas att lite... överdrivande ska dra upp betyget lite.

Idag har Michele jag och Fia gjort ett uppehåll i det halvkreativa skapandet för att gå på hör och häpna teater! Det var vi, en liten klump med andra ungdommar och.... heeeela kåren av sundsvalls kulturpensionärer?? Trodde den här föreställningen var lite utanför vad 60+ normalt skulle vilja se på. Den heter ändå "Etnoporr" och handlar om en slags etnisk feminism, kvinnans (alla kvinnors!) politiska och sexuella frigörelse. En ung föreställning med ett ungt budskap riktat mot unga, vi som underifrån ska förändra synen på.. ptja.. allt?
Meen... 60+ arna verkade vara med på noterna ganska väl ändå, så tji fick jag och mina fördommar, på teatern som delvis ville motverka fördommar, irroniskt va...

Jag skulle kunna skriva mycket mer, om mina planer på att i framtiden bli kulturtant till exempel... men just nu är jag bara så sjukt trött och måste gå och lägga mig innan jag trillar ur sängen och somnar på golvet, om det är någon framtida universitetstudent där ute som läser så kan jag väl upplysa om att sitta i en data sal som moraliskt stöd till en kompis och samtidigt youtuba fram allt mellan himmel och jord PLUS! moffa godis som om det inte fanns någon morgondag till midnatt en lördag är INTE något som hjälper nattsömnen. Sockret är din fiende!! ehm.. typ.. nu.. babblar jag... ska sova nu! God natt världen, ska försöka skriva imorrn.. eller iövermorrn... eller.... dagen efter det;)

Kommentarer
Postat av: fia

Nu äre dags å uppdatera tycker ja!

2009-02-26 @ 20:04:16
URL: http://cellofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0