"eeehm.. ursäkta.. bor du här? "

Jaha.. då har man gjort det igen...
Gjort bort sig asså...
Bom så va dörren stängd åsså stog man där....
utan nycklar...
utanför tvättstugan...
utan att kunna öppna dörren...
eller porten upp till lägenheten...
Försöker ringa på porttelefonen...
Som tydligen är kopplad till mobilen?
Får tag på en granne...
Men han verkar vara på fest...
Fan...
Men han säger att han ska öppna...
Ingen kommer...
Antagligen var han inte ens i huset...
Står och fryser lite...
Undrar om man någonsin ska komma in?
JA! lyset tänds i trappen!!!
Men inte fan kom det nån...
Nähä...
Fryser på allvar...
Backar ett par steg...
tittar upp...
Ingen kommer...
3 människor står och pratar lite längre ned i backen....
Hoppas nån av dom bor här...
Hoppas hoppas....
hoppas.. fryser.. hoppas...
Ska dom inte sluta prata snart?!
OH! hon kommer hitåt!!!
"eeehm.. ursäkta.. bor du här? eehm.. asså.. jag har låst ute mig..eehm.. det är kallt"
HON BOR HÄR!
Hon låser upp
Jag tackar!!
Springer upp
lägenheten är faktiskt varmare än det är ute.. om än lite...
tur att jag har en extra nyckel....
Ska ned till tvättstugan igen nu och hämta tvätten...
och nyckeln....
Hoppas jag har huvet med mig den här gången!

Detta är livet en klant lever... bara att vänja sig... Suck...

Kommentarer
Postat av: Ida

du fick mig att skratta!=) men kan förstå att det var RIKTIGT kallt att stå där.. men roligt att du bjuder på dig själv! =)

2009-01-10 @ 23:58:46
URL: http://www.nogg.se/Idson
Postat av: Patrik

Och när ska du växa ifrån detta :P

2009-01-12 @ 11:20:21
Postat av: Patrik

Trulls ja lider med dej

2009-01-12 @ 19:21:10
Postat av: Hanna

Asså... jag har gett upp det där med o växa ifrån klantigheten.. kommer nog alltid vara sån här.. men man kanju sprida lite glädje med det iaf:P

"Charmigt" kallas det visst på vissa håll..

2009-01-12 @ 22:32:30
Postat av: Petra

Jag.. öhh.. är förvirrad? Jag menade att vi drog dit... Inte att jag drog MED dig dit... eller... öh? Hahahahaha!

2009-01-13 @ 20:33:58
URL: http://petrolatum.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0