Fullständig redogörelse! plugg, gym och tapetmakelibrak!

Mhm…. Då sitter man faktiskt på tåget och känner att bloggen har blivit ganska bortglömd nu.. igen! Men vad ska man göra? Jag ville skriva ett jättefint inlägg om mormors 90 års dag och vårt partaj för henne men det gick inte, blidde inte bra, så jag nöjer mig med att säga såhär: Elsa Gustavsson, född 1919, världens bästa mormor/farmor fyllde år och vi försökte med gemensamma krafter att få ihop ett sju helsikes röj (ehm… asså.. lagom röj då.. anpassat till en 90 åring) värdig ett släktöverhuvud som faktiskt har lyckats att träffa sju generationer! Tycker att det blev riktigt lyckat och alla verkade trivas, från de allra allra minsta som kröp/hasade/släpade omkring på grejer efter bästa förmåga. Till de allra äldsta som satt vid ”hedersbordet”, ständigt uppassade av mellangenerationen (mao syskonen, mormors söner och dotter). Vi kusiner satt spridda över rummet och pratade med varandra. Vi passade också på att överlämna en blomma till mormor (förlåt, hon är ju faktiskt farmor till minst 14 av er men nu är det JAG som skriver så då blir det per automatik mormor.. vi måste verkligen göra upp det där en dag, har gnatat och gnällt på varandra så länge jag kommer ihåg över det här haha!;), hela kusinskaran klämde också i med sång och ett rungande fyrfaldigt leve… ja.. jag ska säga att jag blev ganska rörd när jag stod där och skulle utropa de där små orden ”ett fyrfaldigt leve”.. vet inte vad som flög i mig men kan ha varit att mormor blev lite rörd (vilket kanske inte är så konstigt, tänk er själva o ha 16 personer, släkt.. nära släkt som står bakom och tar ton, vi är kanske väärldens mest omusikaliska släkt att vi sjunger hör ICKE till vanligheterna ska ni veta så att vi tillsammans bildade denna gratulationskör var ganska speciellt) , bet i alla fall ihop och hurrade sedan så högt jag kunde… Efter detta blev det alldeles lagom gräddig gräddtårta och vi alla fortsatte med prat… efter några timmar var det dock dags att åka hem och dagen där på snooor tidigt på morron åkte jag tillbaka till Sundsvall för en vecka i skolbänken. (titta där, jag fick ihop ett ganska hyfsat inlägg ändå)

Vidare den veckan satt jag och pillade i InDesign, redigeringsprogrammet var mediemupp borde kunna, va ganska skönt att sitta och göra något praktiskt (okej, jag vet.. sitta vid datorn… men MER praktiskt än att sitta och bara läsa böcker är det iaf) det känns lite som att vara tillbaka på gymnasiets glada dagar där man satt i macsalen dagarna i ändå, men till skillnad från då så slipper jag inte programmen där man producerar trycksaker i längre utan är tvungen att snällt lära mig skiten… igen! Har iiinte tålamod att sitta och flytta millimeter efter millimeter och jämna ut textblock! Nöjer mig alldeles utmärkt med att fota till produkterna och redigera bilderna (PS foh life!). Men det är bara att bita ihop, redigeringsövningarna gick ganska bra till slut ändå… Kvällarna fyllde jag och my one and only Petra med gymande, Måndag Core,
Tisdag Pump med hitler- muskelknutte- ”tanten” som tvingaren att hålla LIIITE till i slutet av låtarna då andra bara låter en slappna av.. har en slags uppenbar hatkärlek till henne helt klart.. blää.. fast ändå.. mm..,

Onsdag har blivit bodybalance dag.. men i onsdags, till vår förvåning hade vi hamnat mitt i ett Pilates pass istället, ett gryyymt tråkit pass! Okej för att bodyblance är mycket lugna övningar där man ska hitta ”center” o grejer men det är också sådana löjligt jobbiga övningar som ”commando walk” o annat trevligt, man svettas… men får ändå slappna av.. skit bra.. pilates va mer… jag vet inte… ”rulla som en boll” AJAJAJAJAAAJ!! ,”andas rätt” WHAT??! Hur??! Blablabla.. näe. Inte jätte kul… kanske borde ge det en chans till dock… kanske…

Torsdag skulle vigas åt att göra bort sig grundligt inför folk med att inte komma ihåg ett enda steg i aerobic, men Petra min trogna vapendragare, blev sjuk så det blidde en tre timmars fika med Michele, Naomi och Fia istället… allt från plugg till ”hur fort barnen växer upp nu för tiden!” (nääe… det är INTE okej för oss att barnen istället för att leka med dockor nu mera super skallen av sig en fredagskväll istället för att se på… fångarna på fortet? , ha sova-över kvällar eller tvingas vara hemma kl 2200 prick!! O det med basta!! facebook gruppen ”låt barnen vara barn! Eller ”banlys 12 åringarna från underklädesavdelningarna!” haha! Vore nått kanske.. alla andra försöker ju rädda världen genom facebook)berördes i vanlig ordning när vi väl kommer igång, haha! Riktiga kafferepstanter är vi:P)

Fredag packade jag böcker och allt möjligt för att på kvällen efter typografiföreläsningen åka iväg mot kungliga Hufvudstaden och tapetmakelibrak och allmänt kärleksmums. Kärleksmumset klarade vi väl av ganska bra… men tapetunderarbetet som vi båda var ganska nöjda med… underkände självaste målarmästaren med en gång! Var bara att ringa Magnus på tisdags morgonen och fråga om det gick bra att målarna fick fria händer och spacklade upp allt ordentligt plus måla taken (jag… var inte så haj.. på det… snål med färg… ehm.. ja..) … han var inte glad… min muffin… men han gick med på det hela, en dag var väl inte så farligt kanske. Men, idag blev det förlängt med en dag till och dom kanske måste ha en dag till efter det! Idag var JAG riktigt bedrövad när jag skickade smset om att det inte skulle bli klart idag heller, kände hur pengarna… även om de inte är mina… brände och förvandlades till aska. Men så gick jag ut och tittade på tapeterna och började bokstavligt talat att HOPPA upp och ned i ren eufori.
Kombinationerna är oändliga, okej inte riktigt men det är två olika tapeter i varje rum iaf, och det är inte lätt för de stackars målarna att hålla reda på vilken tapet som ska sitta på vilken vägg men med en precision och noggrannhet som nästan är barnslig på mönsterpassningarna vilket gjorde att det tog en heel dag för de stackars tapetserarna att få upp tapeter på sammanlagt 4 väggar i två olika rum men asså... Gaaaaah! Färgerna! Passningen! Det kommer bli SÅÅÅ rackarns jäkla snyggt!! Shit! Oooh! Aaah!! Mmm! Vet ni hur bra det känns när färgvisioner går i uppfyllelse? Förra veckan hittade jag himmelen, den fanns i en trippelchoklad glass med brownies bitar i, men idag hittade jag ta mig djävulen jesus! Han fanns i tapeterna!! GUUDars skymmning och amen!… Det vaar nog det närmsta jag har kommit en religiös upplevelse. Ähum… ja.. jag kanske inte ska hetsa upp alla, ni kanske inte kommer att tycka att det är lika snyggt som jag men asså för mig, är det hela gudomligt…. Imorrn ska de rummen färdigställas och så går de vidare ut i hallen… för att göra klart det hela… förhoppningsvis. Försökte överföra min glädje till Magnus över telefon, men det gick väl sådär. Sa åt honom och ringa målarmästaren för att få ett nytt pris på kalaset. Blev uppringd några timmar senare av en mycket lättad och glad pojkvän, han hade sett tapeterna var jäääätte nöjd (vet inte om han fått nån religiös uppenbarelse men glad va han iaf!) och fått en riiktigt bra deal hos tapetserarna som egentligen sket i priset just nu! Bara de fick upp tapeterna snyggt och fick fota av arbetet plus att vi rekommenderade dem för tapetbutiken vi köpt tapeterna hos. Vi har alltså hamnat mitt i ett nytt samarbete, flyt man kan ha:P
Ja… sen va det problemet med hycklaren/klåparen och den allmänna knasen som bott i lägenheten innan… och antagligen har gjort om badrummet helt solo… puuucko! Men! Pratade med våra kära tapetserare idag som hävdade på breed stockholmska att ”nnäääe… men serru så häär kan ni inte haa det va, det luuktar ju inge bra i badruumme va, bakfall o hela skiten va. Men det är luugnt, doolt feel va, reklamera till mäklare på stört ba så får förra ägaren betala”. Så vi.. hoppas på det… vore inte skit kul o betala för ett nytt badrum lixom, men det behöver göras snart, innan grannen på nedervåningen får dropp i pannan.

Shit… vilket jätte inlägg det blev, sitter på tåget och skriver i word bara för att ha någe o göra, antagligen är det bara dravel allt ihop som vanligt men… nu har jag redogjort för allt som har hänt iaf, och nuu! Mår jag faktiskt illa! Måste lägga ifrån mig datorn… God natt!

  
mmm.. lite nyfikna blir ni allt va;P

Kommentarer
Postat av: fia

jeeeez vilken roman

2009-01-30 @ 22:16:02
URL: http://cellofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0