Bland hemmafixare och.. ja.. fint blir det iaf!

Hej alla människor, Idag är det exakt en månad sedan jag skrev sist.. visst är jag en SKAM för bloggsverige, Må bondinbella strike me down with greeeeat vengeance and fuuuuurious anger!

Men nu är jag på banan igen, sitter i ett illa upplyst och ytters belamrat kök mitt inne i Solna, Stockholm, Sverige, europa, världen och skriver lite förstrött, borde skriva på hemtentan men jag vet inte.. har faktiskt skrivit över en fjärdedel idag och det känns som om jag vet ganska bra hur den ska utformas så kanske man skulle kunna gå de 100 meterna ned till det eminenta Food market och köpa sig en belöning för allt jobb hjärnan har fått göra idag.

En lättnadens sten har oxå försvinnit från mitt bröst då det jag var helt övertygad om skulle bli ett sjungande rungande och klockrent underkännande på förra tentan helt plötsligt visade sig bli ett B.. ETT B! som i betyget under det allra högsta betyget! chockad till tusen är jag och helt övertygad om att någon kommer inse sitt misstag och ändra mitt betyg. Fast kanske.. kanske är det bara så att Kricke... lilla gulliga skåningen... har ätit aldeles för många pepparkakor i sina dagar och helt enkelt inte hade hjärta att underkänna en sån hårt jobbande högskolelev som mig.. Ja hur som hellst känns nu livet lite lättare och jag kan koncentrera mig på den sista 100% teoretiska kursen vi har innan vi inleder VT-09 med allt vad det innebär av PRAKISKT arbete!

Jaha... vidare kan jag meddela att julen och början på det nya året har varit attans trevlig, den senare delen blev dock ganska... trång.. och dammig då jag och älsklingen min har delat på 13 kvadrat (ja meer är det inte iaf) kök. Köket innehåller i skrivandetstund ( och har så gjort sedan nyår typ) 2 garderober innehållandes alla kläder, ett bord, en 105 cm madrass, en tv, ett xbox, en Sonos med tillhörande högtalare, diverse lådor, väskor och ja.. hela köksutrustningen då.. Minsta rörelse måste planeras in i minsta detalj annars kan tänkas att maten heelt plötsligt hamnar på sängen istället för i tallriken.IKEA kan skänga sig i väggen "här bor vi på what ever fjuttputt kvadrat" In real life är inte så enkelt som man kan tro..men jaja.. det är rätt mysigt ändå måste jag säga.:)
Platsbrist till trots har jag faktiskt lyckats balansera både plugg och tapetrivning, trots att magnus bonkat ner väggar och breddat en dörrpost villket drivit både mig och ett par grannar till nästintill vansinne. Fast det var det attans värt faktiskt för det kommer bli så innifinaliskt bra där ute på storgatan 50 i solna! Min älskade hemmafixare har varit allt från ofrivillig elektriker (nej mamma det var inget allvarligt... 3 avhuggna småkablar varav två i en sockerbit och en eltejpad resulterade i att borttappat ljus i hallen åter fann vägen in i rätt strömbrytare), till nätverkstekniker men framförallt snickare (där det fanns dörr till kläkammare finns nu endast en gipsvägg tex) och nu lite målare med allt rivande av tapeter som har gjorts och det, spackel och slipande som återstår (det sistnämnda har faktiskt undertecknad hjälpt till med.. helt och hållet värdelös har jag inte varit.. faktiskt) Tittat på tapeter har vi oxå gjort.. ojojoj.. mmmm... kommer inte finnas en ofin vrå i den lägeheten.. det säger jag er!


suck.. jaa.. ska väl säga att halva inlägget skrev jag igår.. Idag har jag bytt den trånga dåligt upplysta köket mot min svinkalla lägenhet i sundsvall.. föredrar den trånga lägenheten måste jag säga.. den var varm.. och mysig.. och magnusig... men nu är det som det är... och som det är innebär att jag måste gå ut i kylan och faktiskt införskaffa mig lite föda innan jag förgås här. Sen är det sova som gäller för.. asså.. ligga med örat mot ett kylskåp och fötterna i diskmaskinen har inte gjort underverk för nattsömnen riktigt.. så, godnatt världen och förhoppningsvis hörs vi igen innom en månad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0