Börjar med vadderad hamsterboll slutar med Bön och Schlagerhysteri...

Sunday ååångest typ?...
Har ångest men ändå inte, gillar att gå till skolan just nu... men ändå inte...
Vill vara klar med skolan NU! men ändå inte...
Vill vara klar med allt detta låtsas liv som är på riktigt och ersätta det med något som är 100%, vill böja bitas och slåss för min överlevnad!... men ändå inte...
Skolan är en vadderad bubbla och jag är den lata hamstern som springer och springer.. helt utan att veta vart jag egentligen är påväg. Universitetet, CSN och den långa flytten har onekligen slitit ur en del av den varma fluffiga inredningen i bubblan, världen är lite hårdare och kallare än för ett halvår sen och jag måste nu mer i egenskap av självständig hamster..eeehm...TÖS från väschötta slätta se till att hyran är betald, maten finns i kylskåpet (och att den tillagas), att tentorna blir pluggade till och inlämnade, tänderna är borstade.. ptja.. nästan allt... men det är ändå inte på riktigt... vilket är skönt.. men ändå inte...

Communicare som är kursen vi håller på med nu och fram till den EFTERLÄNGTADE våren är på riktigt fast ändå inte...
Vi ska med hjälp av våra gemensama superkrafter, svett tårar och kanske blod anordna en konferens för och med en attans massa spännande människor. De senaste veckorna har vi blivit introducerade, drillade och frälsta om vartannat för att dagen där på vakna och upptäcka att vi förstod lika lite som dagen innan. Det är förvirrande och otroligt roligt och givande... ungefär lika snurrigt som en.. ja... snurr... och vi har inte ens kommit halvägs!

Hittills har vi kommit så långt att vi högtidligt blivit indelade i grupper, 5 grupper för att vara exakt. Alla dessa fem fyller var sin viktig funktion i att Communicare Konferens ska vara det Jerry "DrSpinn" Silfwer redan utlovat: "Sveriges enda riktiga PR mässa". Själv har jag hamnat som en kugge i hjulet Exigo som ska ut till företag och övertyga JUST DEM! att Communicare är det verktyg de behöver i dessa tider av ekonomiskt förfall.
Trivs jätte bra med mina "kollegor" och det känns som vi kompliterar varandra ganska bra, där den enes tanke slutar tar den andres vid. MEN jag ska inte säga för mycket, om ett par veckor är vi säkert i luven på varandra, men med hjälp av vår eminenta rödtott till A.P (assisterande projektledare) kommer vi nog genom det oxå. Jag tror på mina Exigos haha! nu låter det som om jag har gått med i nån sekt:P... fast det är kanske lite vad vi är.. Sekten Communicare 09... vi går dit Ann leder oss..vi är hennes info törstande pr får! fräls oss från ondo och finnanskris, led oss nedåt altaret mot stadshusets portar och låtom PR sverige sänka sina händer över oss, prisa oss såsom vi i vår oskyldiga studentum sinnum prisar dem! bed för oss att de förbarmarsig över oss och kanske! kanske! ger oss varsin praktikplats... AMEN!

Ja.. nått är det med communicare... Har lite mer "fritid" efrer skolan iom att nästan allt arbete som ska göras görs i grupp, vi kör därför "office hours" nästan uteslutande och är i skolan hela dagarna, kvällarna är för en gång skull fria och det har Jag, Mich, Petra, FIa och Naomi firat med att träffas en del.. först på BIg Boy (som Max fast.. ändå inte) där vi flötade bort ett par timmar.. på stan i fredas där vi fikade lite och pratade some more.. och igår.. framför SCHLAGERN! ja.. jag är nästan.. ja.. jag skäms lite för att erkänna det.. men jag var ATTANS engagerad i skiten.. eehm.. jag menar programet.. den här gången, alla låtar va ju faktiskt inte totalt och ytterligt skitdåliga, vi enades allihop om att Caroline af Ugglas låt var bra men att den inte fick vinna för det skulle bara vara rätt mot schlagern, den är INTE schlager! Något som däremot var SCHLAGER! var alkisarnas låt.. neon rosa slips.. behövs det sägas mer? trooor inte det!
När röstningen väl var höll vi på o välta tvn i panik när "full bambi på hal is" Måns höll på att dra hem segern.. iinte okej! sockret från muffins, neg.. chokladbollarna, bålen och chipsen spelade nog  en roll i hela händelseförloppet.. men när sista rösterna från svenska folket hade lagts.. ja.. då bröt vi ihop... högljudt... Petra skrek STICK! på ett sätt bara hon kan och jag bara gapade och skrattade i chock.. hon.. den läskiga Opera tanten.. hade vunnit.. jaja.. bättre än måns iallafall...

GAH! det är kul o skriva blogg:P varför gör jag det inte oftare? jaja.. nu ska jag sova! ska upp o ha möte med mina trogna exigos:P

God natt världen:)



Kommentarer
Postat av: Fia

Du borde blogga oftare ja ;)

2009-03-25 @ 21:21:23
URL: http://cellofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0